Az email marketing pszichológiája

Így alkalmazd a pszichológiát email kampányaid során! / Tudományos email marketing

A különböző napvilágot látott vásárlási statisztikák, pszichológiai folyamatok tesztelése és elemzése ma már lehetővé teszi, hogy email marketing kampányunkat tudatosan építsük fel. Célcsoportunk preferenciáinak, fogyasztói magatartásának ismerete mellett a pszichológia és agytudomány eredményeinek felhasználásával jelentős, pozitív irányú változásokat érhetünk el. Nem is gondolnánk, hogy néhány trükkel és apró odafigyeléssel mennyire kitűnhetünk az email marketing fergetegéből. A myemma.com cikke alapján összeszedtük, hogy mik is ezek a trükkök.

Biológia és email marketing

Az email marketingben – ahogy általában a marketing minden területén – nagyon fontos, hogy megragadjuk az emberek figyelmét és érzelmi reakciót váltsunk ki.  Mindezekért az agy kicsiny, mandulára emlékeztető része, az amigdala felel, amely az agyunk többi területéhez képest ötször gyorsabban dolgozza fel az impulzusukat és információkat. A minél sikeresebb kampány érdekében az agy ezen területét állítsuk célkeresztbe, mivel az emocionalitás nagyobb emlékezeti hatással bír a racionalitásnál.

Képek ereje

Képorientált agyunk sokkal hamarabb (60 ezerszer gyorsabban) dolgozza fel a vizuális jegyeket, mint a szövegeset. A képek és érzelmek szoros kapcsolatát pedig az agyi feldolgozásuk helyének közelsége magyarázza. Vagyis úgy tudunk leginkább emocionális hatást kiváltani, ha  képekben kommunikálunk. Továbbítsuk mondanivalónkat minél inkább vizuális elemekkel kiegészítve! Mivel az olvasók nagy része a szöveg teljes elolvasása helyett „szkenneli” a látottakat, így a legfontosabb mondanivalót emeljük ki vagy színesítsük képekkel illusztrálva, ezzel is növelve az emlékezeti hatást.

színek

Pszichológia és email marketing

Amint az már az előzőekben kiderült, a minél magasabb konverzió érdekében érdemes vizuális elemek segítségével kommunikálnunk. Az sem elhanyagolandó viszont, hogy milyen képeket használunk és hogyan.  A mosoly például világszerte a nyitottság és közvetlenség szimbóluma. A/B tesztek kimutatták, hogy a mosolygós arcok használata megnöveli a kampányok eredményességét. Az élő elemek (emberek, állatok, növények) mellett a kamera állásával is befolyásolható a befogadóban kialakuló összehatás. A felfelé tekintő kameraállás például tekintélyt és erőt sugároz, szemben a lefelé tekintő kameraállással, mely szánalmat és empátiát, valamint a gondoskodó ösztöneinket ébreszti fel. A kampány céljának megfelelően érdemes játszani ezekkel az elemekkel.

Színek pszichológiája

Érdekes emberi tulajdonság, ahogyan és ahány különböző módon reagálunk az egyes színekre és képekre. Hogyan és miképp manipulálnak minket ezek az elemek. Érzelmeink és érzeteink legnagyobb részét (60-90%) a színek befolyásolják. Hatalmas erejüknek köszönhetően a csomagolás mellett a színválasztás helyes megválasztásával tehetjük eladhatóvá termékünket.  Míg a meleg színárnyalatok serkentő, addig a hideg színek nyugtató hatással bírnak az agyra. Nyilván nehéz a színek hatásait globálisan levetíteni a kulturális különbségek miatt, mégis egy-egy szín közel azonos hatást vált ki a legtöbb emberből.

  • piros erőt és energiát, tekintélyt sugároz, emellett pedig figyelemfelkeltő hatással bír.
  • A pink romantikát, nőiességet sugároz, karakteres megjelenést biztosítva.
  • narancssárga cselekvésre buzdít, valamint játékosságot és izgalmat tükröz.
  • sárga a vidámság, innováció és kreativitás színmegtestesítője.
  • kék a megbízhatóság és a határozottság színe. Emiatt népszerű választás a bankok és biztosítók körében. Továbbá a nők és férfiak esetében is a legkedveltebb tagja a színpalettának.
  • A zöld a frissesség és nyugalom színe. Harmóniát és békét sugároz. A második legkedveltebb szín.

Fontos azonban, hogy a színek és képek befolyásoló erejét a márka stílusához igazítsuk, illeszkedve az egységes arculati elemekhez. Míg a vizuális elemek a figyelemmegragadást és érdeklődés felkeltését szolgálják, addig a logó és márkaszín állandó használatával a brand erejét és emlékezeti hatását segítjük.

Kapcsolódó blog bejegyzéseink
témakörben
  • Your cart is empty.