Milyen trigger emaileket használjunk az ünnepek során?

Az ünnepi időszakban, az év végén és az új év elején a vállalkozások nagy részének hasonlóan alakul az élete. A különbség az, hogy ezt sokan elfelejtik megfelelően kommunikálni. Pedig előre beállított automatizált emailek segítségével még az irodába sem kell bemennünk, mégis élvezhetjük az email marketing előnyeit. Cikkünkkel most abban segítünk, hogy milyen trigger emailek bevetését érdemes megfontolni, milyen üzenetekkel kereshetjük meg ilyenkor vásárlóinkat.

Mit üzenjünk?

Alapvetően az email marketing stratégiánk befolyásolja, hogy mikor és milyen üzenetekkel keressük meg vásárlóinkat, ugyanakkor vannak esetek, amikor nem szabad kihagyni a lehetőséget arra, hogy kapcsolatba lépjünk velük. Ezek az alkalmak év végén a következők:

  • Karácsony utáni leárazások: A karácsonyi készülődés és ajándékvásárlás nem nevezhető pénztárcabarát időszaknak, így az ünnepeket követő hetekben sokan kedvezményekkel és akciókkal próbálják aktivizálni a vásárlóikat. Viszont egy leárazás nem sokat ér, ha arról a vevő mit sem tud. A legtöbben ilyenkor nagyívben elkerülik a bevásárlóközpontokat és üzleteket, hogy ne fenyegesse őket a költés veszélye, ilyenkor lehet nagy segítségünkre az email marketing: alkalmazásával otthon, a fotelben is utolérhetjük a vásárlókat.
  • Karácsony utáni tippek: Az akciók mellett hasznos lehet garanciális tippeket is adnunk. Az ünnepek közötti időszakban ugyanis sokan indulnak útnak, hogy a kevésbé eltalált ajándékokat visszacseréljék. Az ezzel kapcsolatos tanácsokért hálás vásárlókat kaphatunk cserébe.
  • Szilveszteri ajánlatok: Az ünnepek között jön el a last minute szilveszteri akciók időszaka. Vannak olyan ágazatok, például a turizmus és vendéglátás, ahol nagyobb hangsúlyt kap az év utolsó napja, ugyanakkor, ha nem is ilyen területen tevékenykedünk, kellő kreativitással mi is bevethetjük magunkat ebben az időszakban. Arra figyeljünk, hogy az ajánlatunk illeszkedjen a profilunkhoz.
  • Év végi akciók: Ha vannak olyan ajánlataink, amiket csak az adott évben lehet igénybe venni, erről is érdemes egy figyelmeztető emailt küldeni: „Ha még 2015-ben fizet elő szolgáltatásunkra, 10% kedvezményt adunk!” Ilyenkor különösen fontos online megrendelési lehetőséget biztosítani, ugyanis a legtöbben pihenéssel töltik az ünnepek közötti időszakot, és nem járnak üzletek közelében.
  • Az év első napjaiban: Hívjuk fel feliratkozóink figyelmét az új év új akcióira, így a karácsony utáni pangás heteit is kicsit felpörgethetjük.

 

Hogyan üzenjünk?

Ahogy minden hírlevélre és reklámcélú emailre igaz, így az ünnepi emaileknél is törekedjünk a megjelenés egyediségére. Öltöztessük az emailt ünnepies hangulatba, és olyan képi világot alakítsunk ki, amelynél kicsi az esély arra, hogy viszontlátja a feliratkozó egy másik levélnél.  Legyen az üzenetünk személyre szabott, az ünnepi hangulatra való tekintettel pedig használhatunk egy kicsit személyesebb hangvételt.

Mikor üzenjünk?

Ezekre a hetekre is építsünk ki egy stratégiát, hogy a megfelelő pillanatban érjenek célba az automatizált emailek. Tartsuk tiszteletben az ünnep szentségét, így karácsonykor, legfőképp szenteste semmiképp ne küldjünk üzenetet.
Az ünnepi hetek tempója elég feszített, de ha jó előre felépítjük stratégiánkat, és kihasználjuk a cégünk profiljához illeszkedő lehetőségeket, akkor nyugodtan hátradőlhetünk, és kiélvezhetjük a szeret ünnepének és az új év köszöntésének minden percét úgy, hogy a trigger emailek által vásárlóink sem maradnak le semmiről.

Ha szeretné megismerni a marketing automatizáció előnyeit, lépjen velünk kapcsolatba!

Kapcsolódó blog bejegyzéseink
témakörben
  • A kosár jelenleg üres.