FCM 2.4.0 – Elkülönített értesítési csatornák, megnyitások és kattintások és még sok más

Szegmensek, kampányok, riportok, ezek mindegyike rendelkezik mostantól elkülönített ‘web’ és ‘mobil’ értesítés csatornával. Mostantól mérhető a megnyitás és kattintás/koppintás is. És végül, de nem utolsó sorban, mostantól küldhetünk egyedi adatokat (mint az üzenet JSON része) is az üzeneteinken keresztül, illetve beállíthatjuk üzeneteink lejáratát is.

A 2.4.0 verzió az eddigi egyik legnagyobb Firebase Cloud Messaging értesítő frissítésünk.

Tökéletesen elkülönített ‘web’ és ‘mobile’ üzenetek

  1. Mostantól lehetőségünk nyílik direktben célozni a csak ‘web’ vagy csak ‘mobile’ ‘Push ID’-kkal rendelkező kontaktokat, tehát tudunk készíteni csak ‘web’ push üzenet, vagy csak ‘mobil’ push üzenet kampányokat, egymástól elkülönülve. Bár már az eddigiekben is volt erre lehetőségünk, az eredmény nem volt igazán kényelmes (nem volt elég szofisztikált), ugyanis az üzenetek eddig a feldolgozási folyamat végén kerültek automatikusan szűrésre, így a gyakorlatban diszkrét célszás nélkül. Alapvetően végül csak olyan személyek kaptak ‘web’ üzenetet, akik ‘web’ ‘Push ID’-val rendelkeztek, és ennek megfelelően csak olyan személyek kaptak ‘mobil’ üzeneteket, akik ‘mobil’ ‘Push ID’-val rendelkeztek, így tehát majdnem a jelenleginek megfelelő eredménnyel, viszont eddig folyamatosan hibaüzeneteket kaphattunk az érintettek esemény történetében, ha az illető nem rendelkezett mindkét típusú ‘Push ID’-val.
    • Szegmensek (önálló ‘web’ ❶, önálló ‘mobil’ ❷, és a régi heterogén megoldás ❸):Elkülönített értesítési csatornák a szegmensekben
    • Kampányok (önálló ‘web’ ❶, önálló ‘mobil’ ❷, és a régi heterogén megoldás ❸):Elkülönített értesítési csatornák a kampányokban
  2. A másik – valahol kapcsolódó – probléma az üzenetek riportjánál jelentkezett, a hasonlóan nem tisztán elkülönített üzenet típusok miatt.

 

Miközben az alapvető logika a push értesítések esetében, hogy mikor mi egy üzenetet szeretnénk küldeni a kontaktjainknak, az üzenetfogadás platformja valójában lényegtelen, hiszen a célünk összesen csak az üzenet adott személynek történő eljuttatása (bármelyik értesítési csatornán, legyen az ‘web’ vagy ‘mobil’), a jelenlegi frissítésünkel mi teljesen elkülönítjük a ‘web’ és ‘mobil’ üzeneteket kiszolgálva az ezzel kapcsolatos igényeket. A platform függő funkciók miatt a ‘web’ és ‘mobil’ üzeneteknek már eddig is elkülönültek. Mostantól a kapcsolódó szegmensek, kampányok és riportok is ennek megfelelően lesznek kezelve.

Egyik oldalról nézve ez kicsit túlbonyolított helyzetnek tűnhet. Elméletben csak létre kellene hoznunk egy üzenetet és kiküldeni függetlenül az érintett platformtól. Másik oldalról nézve viszont (az említett különbségek miatt), a gyakorlatban az így elkülönített üzenetek sokkal kevesebb kérdéseket, félreértéseket okoznak a LeadEngine vagy a Mautic használata során.

Megnyitás és kattintási/koppintási arány

Mostantól a bővítményünkkel lehetőség van mérni a megnyitásokat, kattintásokat/koppintásokat, így tehát a klasszikus CTR-t. Bár ennek szükségletei egyszerűek a használatot nekünk kell kézzel kialakítanunk a saját alkalmazásunkban. A részletek megtalálhatóak a felhasználói utasításunkban.

(A mérési eredmények megtalálhatóak a kézzel kialakított üzenet riportjainkban.)

Egyedi adatok

Néha, speciális okok miatt szükségünk lehet egyedi adatok küldésére az üzeneteinken keresztük. A mobil push üzenetek segítségével erre mostantól lehetőségünkvan. Üzenetenként egyedi kulcs-érték párokat adhatunk meg az üzenetek ‘Additional Data’ fülén, majd később ezen adatokat mobil alkalmazásunkban felhasználhatjuk  (miután megkapta a vonatkozó üzenetet).

Egyedi mobil adatok

* A funkció jelenleg csak a mobil üzeneteknél érhető el.

Beállítható üzenet lejárat

Az FCM alapértelmezett üzenet elévülése 28 nap per feliratkozás (személy/eszköz/alkalmazás). Ez az az időintervallum, amin belül az üzenetnek elméletben mindenlképp meg kellene érkeznie. Ha ez nem történik meg, az FCM eldobja, és jelzi állapotát. Az oka az ilyen sikertelen üzeneteknek lehet kikapcsolt készülék, vagy hasonló, ami miatt az értesítő egyszerűen technikailag nem küldhető ki.

Ha rövidtávú kampányunk van, ahol a kommunikációt egyértelműen rövid időn belül kell elvégeznünk, az alapértelmezett 28 nap probléma lehet, hiszen egy villám (pl.: 24 órás) akciós kampány esetén egy 2 napja késő üzenet kiküldése alapvető hiba. Mostantól lehetőségünk nyílik az üzenetek lejáratának beállítására – üzenetenként -, mint ‘web’ vagy ‘mobil’ esetekben is.

Push értesítés lejárat

Mint mindig a frissítés azonnal elérhető mint önálló Mautic bővítmény, és nemsokára elérhető lesz LeadEngine előfizetőinknek is.

Ne felejtsünk el frissíteni ????

Kapcsolódó blog bejegyzéseink
témakörben
  • Your cart is empty.