A Mautic gyári eszköztátárában lehetőség van kampányokat futtatni. A kampányok egymást követő lépésekből – akciók, kondíciók, döntések – állnak.
A kampányban a “kondíció” (Condition) típusú lépés szolgál arra, hogy a kampány lefolyását meghatározott feltételek mentén építsük föl. A “kondíció” azonban gyári megoldásban csak olyan feltételeket tartalmaz, ami arra a tagra vonatkozik, akire épp futtatjuk a kampánylépcsőt.
A bővítmény arra ad lehetőséget, hogy a kampánylefutás egy meghatározott elágazásánál ne csupán a tag állapotának, adataianak (mezők, címkék, szegmensek, stb) alapján, hanem abból a kontextusból kilépve – “globális feltételek alapján” határozhassuk meg, hogy adott tagon a kampány melyik ágon fut tovább.
A bővítmény segítségével a Kampány builder felületen lehetőség van létrehozni olyan kondíciót, amiben az alábbi globálisan értelmezett feltételeket lehet szabni a kampány adott felhasználóra vonatkozó futása kapcsán:
Egy kampány kondíciónak a benne meghatározott feltétel alapján mindig van egy igaz és egy hamis ága – amelyre további kampánylépcsőket lehet felfűzni. Amikor kampány fut egy tagon, akkor a kampány kondícióban megfogalmazott feltétel kiértékelése alapján halad tovább az igaz vagy hamis ágon.
* Néhány példa megfogalmazható feltételekre:
Ha kiküldünk egy levelet egy célcsoportnak és szeretnénk díjazni az első valahány kattintót, annyit kell tennünk, hogy egy kampány cél elágazással vizsgáljuk, hogy megtelt-e a célszegmensünk. Az első kattintókat egy célszegmensbe kell gyűjtenünk az igaz ágon. Amennyiben a szegmens megtelt, a hamis ágon értesíthetjük a lemaradókat.
Ha tagjainkkal kitöltetünk egy formot és szeretnénk díjazni az első valahány kitöltőt, annyit kell tennünk, hogy egy kampány cél elágazással vizsgáljuk, hogy megtelt-e a célszegmensünk. Az első kitöltőket egy célszegmensbe kell gyűjtenünk az igaz ágon. Amennyiben a szegmens megtelt, a hamis ágon értesíthetjük a lemaradókat.
Ha valamilyen korlátozott befogadóképességű eseményre való feiratkozás kínálunk tagjainknak és csak az első valahogy jelentkezőt tudjuk fogadni, úgy annyit kell tennünk, hogy egy kampány cél elágazással vizsgáljuk, hogy megtelt-e a célszegmensünk. Az első jelentkezőket egy célszegmensbe kell gyűjtenünk az igaz ágon. Amennyiben a szegmens megtelt, a hamis ágon értesíthetjük a lemaradókat.
Piackutatások esetében a potenciálisan megszólítandó ügyfeleinknek/felhasználóinknak azon részhalmazát, akik valamilyen hozzájuk köthető speciális jellegzetesség miatt mégsem felelnek meg az eredeti célcsoportnak, a folyamat közben zárjuk ki a kutatásból. A kizárás folyamatát ‘screenout’ folyamatnak hívjuk.
* Pl.: 100-100 női és férfi választ várnánk egy szoftver értékelő kampány során. A 101.-ik akár férfi, akár női jelentkező ‘screenout’-ra került, akikkel ennek megfelelően kell kommunikálnunk.
A ‘Kampány célok’ bővítmény alkalmazásával, ha valaki nem fér bele egy célszegmensbe, értesíthetjük.
Ha csak meghatározott számú első tag jelentkezését, kitöltősét, kattintását, stb fogadjuk, úgy lehetőségünk van korlátozni, hogy egy bizonyos kampányban hányan vegyenek részt.
Ha azt szeretnénk, hogy egy bizonyos kampányban egyszerre csak meghatározott létszámú tagság vegyen részt, akkor lehetőségünk van figyelni a szóbanforgó kampány létszámát korlátozni úgy, hogy ebbe másik a létszámot figyelő kampány helyezi el a tagokat.
Arra oda kell figyelni, hogy a kampány lefutása végén kiléptessük a kampányból a tagokat, hogy a másik a létszámot figyelő kampány új tagot tudjon elindítani benne.
Number of items in cart: 0