A ‘LeadEngine – Survey’ bővítmény lehetővé teszi, hogy egy külső kérdőív szolgáltató rendszerben kitöltött kérdőív kitöltésének végén egy backend hívás induljon a LeadEngine felé, amely lehetővé teszi a ‘token’ vagy más adat által azonosított LeadEngine contacthoz kötődően a kérdőív kitöltés tényének megbízható és meghamisíthatatlan rögzítését, és/vagy igény szerint a kérdőívben kitöltött adatok átadását a LeadEngine számára.
A Mautic kliens oldali JavaScript API sokféleképpen használható, azonban befűzése programozási tudást igényelhet, illetve nem is biztosan lehet minden kérdőív kitöltő rendszerben kliens oldali JavaScriptet futtatni. Érzékeny adatok bejuttatására gyakran inkább a backend hívás javallott, ami nem jelenik meg a felhasználó böngészőjében.
A webhook egy szerverek közötti adatcsere, amelyet az egyik fél indít, a másik pedig fogad. Az adatstruktúrát jellemzően a webhook-ot indító fél határozza meg, a adatstruktúra feldolgozásáról pedig a fogadó fél gondoskodik.
A ‘Survey’ bővítmény a webhook-ot fogadó fél, a kérést pedig egy megfelelő webhook funkcionalitással rendelkező kérdőív kitöltő rendszer indítja. A megfelelő adatok elküldéséről a webhook-ot indító fél rendszerében kell gondoskodni (lásd: később).
A bővítmény lehetővé teszi a kitöltés tényének rögzítését és kitöltési adatok biztonságos módon történő átadását.
A hívás biztonságáról egy hozzáférési kulcs (accessKey) gondoskodik, ami egy szabadon választható alfanumerikus karaktersorozat, amelyben szerepelnie kell kis és nagybetűknek, valamint számoknak és a szóhossznak legalább 8 karakternek kell lennie (pl.: jM6kjBCctj3VdWHk).
A bővítmény beállításainál megadott hozzáférési kulcsot a kérdőív kitöltő – webhook plugin-ben is (vagy az URL-ben paraméterként) meg kell adni. A bővítmény ez alapján ellenőrzi, hogy a kérés végrehajtására a hívó fél valóban jogosult-e.
A végrehajtott sikeres webhook kérések az azonosított contact logjában megjelennek.
Amennyiben egy külsős kérdőívet kitölt egy contact (az azonosíthatóságról természetesen gondoskodni kell) és az beállít a LeadEngine-ben egy értéket a contact-hoz, arra lehet kampány lépcső építeni.
Akár több adatot is bejuttathatunk egy felhasználóról egy a LeadEngine-nél kényelmesebben használható, vagy adott fél számára ‘megszokottabb’ kérdőív rendszerben létrehozott kérdőívvel.
Number of items in cart: 0